НЕМАЄ НІЧОГО, ЩО НЕ ДОЛАЛОСЬ БИ ПРАЦЕЮ
- Створено: Середа, 17 листопада 2021, 12:19
Не існує перешкод допитливим. Нині технічні засоби дають можливості передати та здобути досвід онлайн.
До свого п’ятиріччя Інститут Журналістики організував серію святкових лекцій та майстер-класів онлайн від відомих фахівців сфери реклами та PR, журналістики, медіа.
МАЙКЛ ЩУР: ГОЛОВНА МЕТА «ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТОРОНТО» — ЗМУСИТИ ЛЮДЕЙ СУМНІВАТИСЯ
Роман Вінтонів (Майкл Щур), засновник «Телебачення Торонто»
Спілкуючись на тему «Історія та розвиток проєкту «Телебачення Торонто» із засновником цього проекту, ми вкотре пересвідчуємося з його слів, що проблеми української журналістики ті самі, що й 10 років тому: мілкість матеріалів та надмірна крикливість, коли будь-який матеріал це «ВАУ, СЕНСАЦІЯ».
Роман Вінтонів підтримує наукову журналістику в Україні і особисто себе асоціює із питанням «Чому?», котре, на його думку, «копабельне», і змушує замислитися.
Прикметно, що у сучасному суспільстві не заведено жартувати тему інвалідності, проте Роман схиляється до протилежної думки – жартувати потрібно, бо «саме тоді ми переводимо цю тему з території чогось сакрального, недоторканого на територію буденного і тоді ти розумієш, що це люди зі своїми проблемами».
Яким чином уникнути мілковини? Роман Вінтонів радить дробити проблему на міні-проблему, яку можна легко показати у журналістському матеріалі протягом 1,5 хвилини. Це дозволяє висвітлити питання кількома репортажами, щоб у результаті отримати аналітичну роботу, яка узагальнюватиме основну проблему.
РОМАН ПЕТРЕНКО: ПОДИВІТЬСЯ НА ПРИЛАВКИ З ПРЕСОЮ, ГАЗЕТИ ДОСІ Є, ХОЧА ВЖЕ ДАВНО ГОВОРЯТЬ, ЩО ПРЕСА ВМИРАЄ
Роман Петренко, менеджер у сфері масових комунікацій
Розкриваючи тему трьох складових основи телевізійного виробництва, без яких приречений будь-який канал, Роман Петренко узагальнює: «телебачення — це ті самі заводи, що випускають продукцію у вигляді інформації.», а людина, звичайний споживач інформації «голосує пультом», піддаючись її впливу, не маючи почасти критичного мислення.
«Державні телеканали дуже потрібні, адже не може бути держави без власної інформаційної політики. Сьогодні у держави немає каналів, аби реалізовувати цю інформаційну політику».
Які основи успішного телеканалу? Три кити, на думку гостя зустрічі, — це доступність сигналу, якість картинки та контенту. Матеріал повинен «чіпляти», картинка не має бути статичною.
Роман радить зрозуміти спершу свою аудиторію: хто твій глядач? Про що з ним говорити? Що не говорити? Люди, усі без винятку, люблять підглядати у дверну шпарину, тому варто використовувати це у відеозйомці, — ефект одразу зросте! Навіть у стислий хронометраж варто втискати по максимуму кількість сенсів, відеоряду та емоцій. Варто пам’ятати, що «будь-яка копія завжди гірша за оригінал, тож краще створюйте власний проєкт.»
Прикметно, «коли ти молодий і дивишся телевізор, то думаєш, що телекомпанії, змовившись, намагаються зробити людей тупими. Проте потім ти дорослішаєш і усвідомлюєш – люди самі цього хочуть! І ця думка лякає ще більше. Змова – це не страшно, ти можеш пристрелити виродків, почати революцію. Але нема жодної змови, телекомпанії лише задовольняють запит, на жаль, це правда» — цитата Стіва Джобса із уст спікера, напевно, є найкращим узагальненням сьогодення.
СТАНІСЛАВ МЄДВЄДЄВ: ЯКЩО ФОРМАТ КЛАСНО ПРОЙШОВ В АМЕРИЦІ, НЕ ФАКТ, ЩО ВІН ТУТ, У НАС, НЕ ПРОВАЛИТЬСЯ В ЕФІРІ
Станіслав Мєдвєдєв, виконавчий продюсер розважального напряму, «UA» Суспільне медіа
Розкриваючи актуальну тему "Запуск телевізійного проєкту: від задуму до реалізації", Станіслав Мєлвєдев детально розкрив її складові.
«Коли ви купуєте формат — це щось, що вже перевірено глядачами і часом. Ви отримуєте повний гайд, ви маєте біблію проєкту, як готуватися, як знімати, як налаштувати роботу команди. Тобто, ви купуєте уже щось успішне! Тому, з одного боку, це дійсно легше, але з іншого боку — це дорожче. Тому що придбати формат, наприклад «If you think, you can dance», або придбати формат «Got talent», Саймоном Колом розробленим — це велика сума грошей. Крім того, там є певні умови входу.»
На його думку, форматні шоу можна зробити й самому.
Наприклад, у СТБ був успішний кейс, коли розробили формат самостійно — «Хата на тата». Це повністю український доробок. І цей формат згодом успішно продавався на «ярмарках» форматів і його купували.
Багато залежить від того, наскільки ви докладно опишете те, що хочете виробляти. "Якщо ви проведете всі дослідження і скажете, що це щось офігезне, краще буде купити щось своє і потім на цьому заробляти і продавати, ніж просто імплементувати чужий формат."
Станіслав справедливо зауважив, що інколи може не збігатися ментальність. І якщо певний формат у своєму вигляді "заходив класно" десь у Польщі, у Німеччині, чи у Швеції — не гарант, що він зайде тут. Якщо він класно пройшов у Америці, не факт, що він тут, у нас, не провалиться в ефірі.
ЄГОР БРАЙЛЯН: ЖУРНАЛІСТИ ВСЬОГО СВІТУ ОБ'ЄДНУЮТЬСЯ, ЩОБ ЯКІСНО ТА ФАХОВО ЗАЙМАТИСЯ СВОЄЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
Єгор Брайлян, журналіст-міжнародник інформагентства Міноборони Арміяinform
Темою розмови цієї зустрічі у форматі онлайн стали сучасні тренди міжнародної журналістики. Обговорили важливість освіти, експертної думки, коментарів, найскладніші випадки у роботі, безпеку та втручання у приватне життя журналістів, позитивні тенденції.
На питання, чи є сенс журналісту йти в політику, Єгор Брайлян зауважує, що це особистий вибір кожного. «Журналіст своїми текстами та рефлексіями може бути радником для тих людей які приймають рішення. Журналіст — людина, що впливає на політиків.»