ПЕРЕМОГА ПРОСТОГО ПРО СКЛАДНЕ
- Створено: Четвер, 08 лютого 2018, 16:06
#журналістика_сучасності
Відсотки, дефляція, валовий дохід, акція та інфраструктура. Певний відсоток читачів міг відсіятися одразу після першого речення. Світ сповнений складними речами: вузькоспеціальними і тими, які щодня впливають на життя кожного. Економіка належить до останньої категорії. Оперування важкими термінами та використання формул не знадобиться у повсякденному житті. Та розуміти, що робити із родинною земельною ділянкою, чи вигідно зараз придбати нерухомість і чому ж подорожчали улюблені еклери – не просто цікаво. Ці знання забезпечать комфортне і повноцінне життя. Трапилося так, що ви не закінчили економічний вуз або не маєте вільного часу, щоби ставити експеримент і жити без паперових грошей у Києві тиждень. Проте є ті, кого не лякає перспектива терпляче пробиратись крізь хащі величезних чисел і бюрократичні терени. Важку роботу журналістів, які пишуть на економічну тематику, не завжди помічають. Так само, як і працю тих, що висвітлюють цю тематику добре. Організатори премії «Media etc. 2.0» розібралися із цією несправедливістю радикально: найкращим – дипломи, грошові винагороди та нові кар`єрні можливості. Вимоги до робіт були суворими, а члени журі – неупередженими. На презентації премії члени журі говорили про економічну журналістику, складність роботи регіональних медійників та небезпеку говорити «не те не про тих». Незважаючи на святковий настрій усіх присутніх, розважальну складову події, ці питання обговорювалися і на нагородженні. «Ті люди, які намагаються примусити себе думати, шукати аргументи, які говорять фактами, а не гаслами, котрі намагаються змусити інших критично мислити – вони роблять надзвичайну і безмежно потрібну для нас роботу», – наголосила Іванна Климпуш-Цинцадзе, віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України. Вона ж зауважила необхідність журналістики без гасел: «Сьогодні для національної безпеки загрозу несе не лише війна, не лише корупція, а, насправді несе популізм.»
Серед номінацій були: за кращу публікацію, за кращий відеорепортаж, за кращий радіорепортаж, а також в цих номінаціях змагалися регіональні ЗМІ. Нагородження відбулося 5 лютого у залі камерної сцени театру Франка, атмосфера панувала досить неформальна, а підтримував її гурт «Друге сонце».
«Зараз, якщо ти хочеш, щоб тебе дивилися, ти маєш розказувати про СББ, як розказують про Супермена», – репліка Дмитра Литвиненка, журналіста телеканалу СТБ, переможця у номінації «за кращий відеорепортаж» передає основну тенденцію сучасної економічної журналістики. Гвинтокрили, потужна драматургія, гумор та персонажі – засоби, які перетворюють сюжет про реформи у блокбастер. Але основа економіки – зовсім інше, наголосила на цьому голова оргкомітету Олену Хотенко: «Економіка – суха статистика». І одне із основних завдань журналіста – поєднати цю суворість статистики із енергічністю блокбастера, виконуючи роль комунікатора.
Спеціальну премію за відеорепортаж «Шопінг для випускниць. Чи можливо у Борисполі одягнутися за 3000 гривень?» отримала магістрантка Університету Грінченка – Христина Бельскіте разом із своєю колегою – Юлією Каспаровою. Викладача Університету Грінченка Андрія Сніжка відзначили як експерта премії. А майстерня тележурналістики АстудіЯ разом із Інститутом журналістики тепер мають подяки за активну медіапідтримку цієї трендової і важливої премії – #Media ETC 2.0.
Перед журі стояло непросте завдання. Але для професіонала немає нічого неможливого, якщо його критерії сформовані потужним досвідом і розумінням складності та важливості питання.
Висновки очевидні. Премія «Mediaetc. » потрібна: пересічним громадянам, вартим того, щоб отримувати неупереджені журналістські розслідування без нагромадження популізму, зневіреним медійникам, чию важку працю часом стереотипізують, і роботодавцям, щоб заощадити час на пошуки нових неймовірних співробітників. Бажаємо економічній журналістиці успіхів. Побачимося на «Media etc. 3.0».
Єременко Олександра