ЮЛІЯ ПАВЛЕНКО: "НАЙГОЛОВНІШЕ В ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ – ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТА ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ"
- Створено: Середа, 17 серпня 2016, 15:11
ПЕДАГОГІЧНІ ЕТЮДИ. ЕТЮД №9
Чи є місце експериментам в освіті? Якою має бути школа майбутнього? Активні батьки та вчителі-неформали зібралися в Мистецькому хуторі Обирок на освітній вікенд 15-17 липня 2016. Мета зібрання - створювати заходи для батьків та дітей, запрошувати спікерів-професіоналів зі сфери освіти, шукати, дискутувати і творити нову освіту. Тут всі бажаючі змогли поспілкуватися, отримати відповіді на свої запитання, зарядитися енергією добра. Полтава, Київ, Черкаси та Чернігів - з'їхалися батьки та педагоги з усієї України. "АстудіЯ" також була поряд: піднялася над чудернацьким арт-хутором на квадрокоптері, побувала в сільському клубі, відганяли гедзів від учасників на дискусійній галявині, а в кіно-сараї показали дітям мультфільм власного виробництва і зірвала аплодисменти.
Організатори вікенду "Діти. Освітній експеримент" збираються вже вдруге і не думають зупинятися на досягнутому. Вони декларують: "Ініціаторами змін у системі освіти України можуть бути тільки небайдужі активні батьки. Тож, наша ціль, щоб комьюніті бажаючих змінити систему, змінити підходи до навчання дітей, організаторів змін на будь-якому рівні, постійно зростала. Ми хочемо бачити наше суспільство через роки самодостатнім, а наших дітей усміхненими, щасливими та реалізованими." Погляд на освіту від Юлії Павленко, співорганізатора вікенду на Обирку та організатора проекту "Три кулі" в педагогічному етюді №9.
Юлія Павленко, співорганізатор вікенду на Обирку та організатор проекту "Три кулі"
Якщо дитинка не розвивається фізично, є емоційно неспокійною, то будь-які навантаження інтелекту можуть спрацювати не на користь дитини.
Так було з моїм сином. Таким чином я й пришла до цієї ідеї, що найголовніше в шкільній освіті - психологічний, емоційний розвиток дитини. Я не новатор, а мама, яка сама до цього додумалась. Вважаю, лише на третьому місці серед головних речей є інтелект. Звісно, основою є індивідуальний підхід.
Мені дуже цікаво розвивати проект як молодшу школу і тут я дуже хочу експериментувати з тим, щоб дітей знайомити з професіями.
Знайомити саме через досвід спілкування з професіоналами, через знайомство з професіями. Щоб вони могли своїми руками спробувати відчути себе столяром або архітектором,чи письменником, спілкуючись з людьми цієї професії. І створювати щось, як цілісні проекти.
Які мої побажання мейснтрімщикам?
Споглядати за дітьми, бути споглядачами. Основна роль педагога – вміти споглядати. Якщо ти будеш уважний і спостережливий, ти зрозумієш, що потрібно одній чи інший дитині. Це приходить, коли ти відходиш і споглядаєш.
Чому важливе наше зібрання тут, на «Обирку»?
Вважаю, що з нас все починається. Хтось має ініціювати зміни. А зміни на глобальному рівні можливі, якщо буде запит від батьків, таких, наприклад, як я. Можливо, ми не змінимо нічого глобально, але мій власний досвід доводить, що до цього можна прийти. Минулого року я була лише учасником вікенду, який змінив моє бачення освіти, дав змогу експериментувати і допоміг мені дійти ідеї створення власного проекту для своїх дітей та інших дітей. Мені дуже круто тут бути співорганізатором.