АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДРУЧНИКИ – ДОСТУПНО І ЦІКАВО
- Створено: П'ятниця, 29 липня 2016, 16:11
ПЕДАГОГІЧНІ ЕТЮДИ. ЕТЮД №3
Чи є місце експериментам в освіті? Якою має бути школа майбутнього? Активні батьки та вчителі-неформали зібралися в Мистецькому хуторі Обирок на освітній вікенд 15-17 липня 2016. Мета зібрання - створювати заходи для батьків та дітей, запрошувати спікерів-професіоналів зі сфери освіти, шукати, дискутувати і творити нову освіту. Тут всі бажаючі змогли поспілкуватися, отримати відповіді на свої запитання, зарядитися енергією добра. Полтава, Київ, Черкаси та Чернігів - з'їхалися батьки та педагоги з усієї України. "АстудіЯ" також була поряд: піднялася над чудернацьким арт-хутором на квадрокоптері, побувала в сільському клубі, відганяли гедзів від учасників на дискусійній галявині, а в кіно-сараї показали дітям мультфільм власного виробництва і зірвала аплодисменти.
Організатори вікенду "Діти. Освітній експеримент" збираються вже вдруге і не думають зупинятися на досягнутому. Вони декларують: "Ініціаторами змін у системі освіти України можуть бути тільки небайдужі активні батьки. Тож, наша ціль, щоб комьюніті бажаючих змінити систему, змінити підходи до навчання дітей, організаторів змін на будь-якому рівні, постійно зростала. Ми хочемо бачити наше суспільство через роки самодостатнім, а наших дітей усміхненими, щасливими та реалізованими." Погляд на освіту від Галини Мельник, організатора альтернативної школи "Радосвіт" в етюді №3.
ГАЛИНА МЕЛЬНИК, організатор альтернативної школи «Радосвіт»
П’ять років тому ми починали просто з домашньої школи. А згодом, враховуючи попит на нетрадиційне навчання, на її базі утворили альтернативну школу. Шкільний період дуже важливий у житті дитини і хочеться, щоб вона прожила його максимально комфортно. Немає швидких результатів, але п’ятирічний досвід роботи засвідчує, що ми обрали правильний шлях.
Створюємо підручники. Цього літа, разом з організаторами подібних шкіл, розробляємо альтернативні підручники з української мови. Вважаю, за місяць цю роботу завершимо і потім ці підручники будемо поширювати. Особисто я вже видала підручник з дошкільного навчання читанню і за цією власною методикою працюю.
Дуже хочеться, щоб в Україні наша мова для дітей стала рідною і вони розмовляли нею грамотно і гармонійно. Діти повинні розуміти, що українська мова – це та мова, якою говорять на рідній землі, там, де ти живеш.
Ми й надалі будемо створювати посібники з української мови. В проекті маємо багато ідей. Працюємо над тим, щоб шкільна програма укладалася у порівняно невеликий об’єм, але він подавався б максимально доступно, а головне цікаво.
Ангеліна Ломакіна, Павло Власов