ЗАБАГАТО МОВИ НЕ БУВАЄ
- Створено: П'ятниця, 29 липня 2016, 15:59
ПЕДАГОГІЧНІ ЕТЮДИ. ЕТЮД №2
Чи є місце експериментам в освіті? Якою має бути школа майбутнього? Активні батьки та вчителі-неформали зібралися в Мистецькому хуторі Обирок на освітній вікенд 15-17 липня 2016. Мета зібрання - створювати заходи для батьків та дітей, запрошувати спікерів-професіоналів зі сфери освіти, шукати, дискутувати і творити нову освіту. Тут всі бажаючі змогли поспілкуватися, отримати відповіді на свої запитання, зарядитися енергією добра. Полтава, Київ, Черкаси та Чернігів - з'їхалися батьки та педагоги з усієї України. "АстудіЯ" ж була поряд: піднялася над чудернацьким арт-хутором на квадрокоптері, побувала в сільському клубі, відганяли гедзів від учасників на дискусійній галявині, а в кіно-сараї показали дітям мультфільм власного виробництва і зірвала аплодисменти.
Організатори вікенду "Діти. Освітній експеримент" збираються вже вдруге і не думають зупинятися на досягнутому. Вони декларують: "Ініціаторами змін у системі освіти України можуть бути тільки небайдужі активні батьки. Тож, наша ціль, щоб комьюніті бажаючих змінити систему, змінити підходи до навчання дітей, організаторів змін на будь-якому рівні, постійно зростала. Ми хочемо бачити наше суспільство через роки самодостатнім, а наших дітей усміхненими, щасливими та реалізованими." Погляд на освіту від Лани Сушко, теренера студії освіти для викладачів "СОВа" в етюді №2.
ЛАНА СУШКО, тренер студії освіти для викладачів «СОВа»
Я вирішила, що повинна зробити свій внесок в освіту України. У мене виникла ідея організувати методичну школа для викладачів англійської мови, які працюють з дітьми. Метою є покращення навичок викладання предмету.
Заняття ми проводимо влітку, чи взимку і тривають вони впродовж п’яти днів. Скажу, що навантаження досить таки велике: шість годин на день, три пари по дві години. Це – не теоретичні лекції, а суто практичні заняття. Але, у разі потреби, ми подаємо і певну теоретичну інформацію, саме таку, яку вчителі можуть використовувати на уроках з дітьми.
Приходять до нас, як викладачі загальноосвітніх шкіл, так і спеціалізованих мовних курсів. Серед учасників занять є і мами, які навчають свої дітей вдома. Тобто, будь-хто може прийти до нас і ми із задоволенням поділимося своїми знаннями. Зрозуміло, що мова на курсах винятково англійська.
Що має на меті наша методика? По-перше, необхідно зацікавити дитину, або підлітка. Зацікавленість – одна із запорук успішного навчання. І тут ми переходимо до другої складової, до успішності. Кожна людина зацікавлена бути успішною. В даному випадку принцип «сьогодні я говорю краще ніж учора» є дуже серйозним мотиватором до навчання. Ви знаєте, не так вже й легко пояснити вчителям, що не треба стояти перед класом і впродовж 45 хвилин лекцію читати. Дітям буде просто скучно і, навіть, важко. Дітей необхідно залучити до розмови, до спілкування. Необхідно, аби головними учасниками уроку стали саме вони. Тоді будуть відшліфовуватися і їхні практичні мовні навички. Завдання ж вчителя – спрямувати цей процес у потрібне русло. А для цього потрібно ретельно спланувати урок, дати правильні завдання і своєчасно виправляти помилки.
Тож, правило стосовно вивчення мови, дуже просте: чим більше – тим краще. Якщо в загальноосвітніх школах іноземним мовам відводять лише одну годину на тиждень, то, це, м’яко кажучи, недостатньо. До наступного тижня інформація забувається. Один з моїх найулюбленіших авторів, автор видавництва «Cambridge University Press» Герберт Пухта на запитання про те, чи нормально проводити лише один урок англійської на тиждень, категорично відповів – це не можливо.
Давайте проаналізуємо. Наприклад, дитина походить з російськомовної родини. Для вивчення української мови у школі вона має чотири години на тиждень. Чує нашу мову на вулицях, слухає українські пісні, дивиться фільми, мультики і телепрограми також українською. То що це? Це – справжнє занурення у мову. Тож, якщо батьки хочуть аби їхня дитина швидко і вправно оволодівала тією самою англійською, вони повинні створити їй для цього відповідні умови. Книжки, телепрограми, відеопродукція, навіть комп’ютерні розваги – усе повинно подаватися англійською. Лише за цих умов процес навчання може бути успішним.
Ангеліна Ломакіна, Павло Власов