Ви тут: Головна Про нас Події МОДА ЯК ЗАСІБ САМОВИРАЖЕННЯ - ФОРМА, ЗМІСТ, ЕМОЦІЯ

МОДА ЯК ЗАСІБ САМОВИРАЖЕННЯ - ФОРМА, ЗМІСТ, ЕМОЦІЯ

У рамках проведення Фестивалю науки, кафедра дизайну Інституту мистецтв ініціювала проведення відкритої лекції доктора мистецтвознавства Тетяни Кротової «Європейські традиції та національне самовираження в українській моді другої половини XIХ початку ХХ ст».

 

Пані Кротова поділилася зі студентами особистим досвідом знайомства з класичним костюмом і своїм захопленням історією європейської та української моди. Компаративістика у моді напрочуд важливий напрям для розуміння національних ідентичностей, що сформували головні особливості світової моди.

 

Існують різні регіональні концепції класичного костюму. Наприклад, англійська традиція у класиці - це туманний Альбіон, тобто теплі тканини, англійське сукно. Італійський концепт класики зовсім інший - легкі тканини, крій bella figura. Американська традиція костюму надає перевагу зручності, багатофункціональності одягу. А в українців головною є триєдність форми, змісту та емоції - це справжня сутність українського костюму.

 

Тетяна Кротова, доктор мистецтвознавства, доцент кафедри дизайну Інституту мистецтв зазначає, що українські дизайнери долають кордони, наприклад, Вікторія Кін (Vita Kin) або ж Оксана Караванська (Karavanskа), які представляли Україну у Мілані.

 

Світові бренди також неабияк цікавляться українськими народними мотивами. Італійській Будинок моди Valentino презентував на Тижні моди Haute Couture у Парижі колекцію з елементами народного одягу Східної Європи та вивів на подіум моделей у вишиванках і жупанах. Будинок моди Gucci теж зацікавився українським етно - візерунками гуцульських писанок.

 

Тож пані Тетяна вважає, що традиційний класичний народний одяг ніколи не втрачає своєї актуальності, головне вміти його стилізувати, прилаштувати до сучасних обставин і гідно представити на загал.

Олександр Крижанівський, доцент кафедри дизайну Інституту мистецтв вважає, що національне самовираження і європейські традиції це те, що нам сьогодні треба осмислити. Український традиційний стрій - це не просто костюм, а жива спадщина, яка передається з покоління у покоління не лише для збереження, а й для примноження, - і тут починається самоідентифікація та самовираження.

На думку Катерини Карпенко, студентки І курсу напряму "Дизайн" Інституту мистецтв, для того щоб виглядати модно необхідно дотримуватись трьох головних принципів: комфорт, яскравість, мінімалізм.

 

Валентина Коцюба

Помітили помилку в тексті? Виділіть це слово мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Ви тут: Головна Про нас Події МОДА ЯК ЗАСІБ САМОВИРАЖЕННЯ - ФОРМА, ЗМІСТ, ЕМОЦІЯ