БІБЛІОТЕКА ТА УНІВЕРСИТЕТ ЯК СПІЛЬНА ПЛАТФОРМА ДЛЯ ОСВІТИ
- Створено: Середа, 11 травня 2016, 17:54
З нагоди Дня науки відділи інформаційно-бібліографічної діяльності і наукової реферативної та аналітичної інформації у сфері освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В.О. Сухомлинського спільно з кафедрою історії та теорії педагогіки Університету Грінченка провели засідання на тему "Інформаційне забезпечення інноваційного розвитку освіти і науки". Якщо простіше - учасники шукали рецепт ефективної взаємодії університету та бібліотеки як науково-дослідницьких установ.
Учасники зустрічі переконані, що бібліотека та університет - є публічними платформами класичного знання - вони стратегічно пов'язані та взаємозалежні. Роль наукових бібліотек не варто недооцінювати, бо вони є інформаційними центрами розвитку освітянської галузі. Зокрема, науково-педагогічна бібліотека ім. Сухомлинського, займається не лише збереженням і розвитком педагогіко-психологічного фонду чи науково-дослідницькою роботою, а й спрямовує діяльність шкільних бібліотек, яких в Україні 18 тисяч.
На думку Людмили Хоружої, завідувача кафедри теорії та історії педагогіки Університету Грінченка, професора, доктора педагогічних наук, співпраця бібліотеки та кафедри - це органічна потреба. Зокрема, пані Хоружа зазначає: "Ми постійно думаємо над тим, як змінювати зміст наших дисциплін, оновлювати літературу, які нові форми впроваджувати у навчальний процес. Цього можна досягти, якщо об'єднати зусилля не тільки з бібліотекою, яка є у нашому університеті, а взагалі з бібліотекою як науково-дослідницькою педагогічною установою".
У свою чергу директор Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В.О. Сухомлинського, професор, доктор педагогічних наук Лариса Березівська вважає, що головне завдання галузевої бібліотеки - це оперативне наближення користувача до необхідних джерел. Не менш важливою є культурно-просвітницька робота з аудиторією різних вікових груп.
В Україні функціонує чотири наукові бібліотеки: Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Національна наукова сільськогосподарська бібліотека НААНУ, Львівська національна наукова бібліотека ім. В. Стефаника та Державна науково-педагогічна бібліотека ім. В.О. Сухомлинського. Якщо говорити про бібліотеку Сухомлинського, то вона галузева - науково-педагогічна. Дослідження її співробітників спрямовані на інформаційне забезпечення розвитку освіти та педагогічної науки в цілому. У такій бібліотеці концентрується галузева література, що зручно для фахівців саме означеної галузі. Зокрема, у бібліотеці Сухомлинського - 600 тисяч документів. Але з іншої сторони, таким бібліотекам складніше виживати в нинішніх умовах, бо грантодавців цікавлять більше публічні бібліотеки, а галузевими, науковими мають опікуватися університети та інші наукові інституції, до яких належать такі бібліотеки.
Науковці та викладачі не даремно зорганізували захід із назвою "Інформаційне забезпечення інноваційного розвитку освіти і науки". Це своєрідний прецедент, спрямований залучити й інших учасників освітнього процесу до діалогу, а також можливість підвищити свою інформаційну культуру, познайомитись із різноманітною діяльністю бібліотеки зсередини.
Валентина Коцюба